30 mars 2012

Månadens sötsak.


Eftersom temat för månadens sötsak denna månad är personligt
passar jag på att tipsa om godaste efterrätten ännu en gång!

Naturligtvis är det Lemoncurd pajen jag talar om!
Gör på följande vis;

Blanda 75g smält smör med ca 200g krossade degistivekex.
Tryck ut blandning i en pajform och låt den vila i frysen ca 10 minuter.
Blanda under tiden ca 320g lemoncurd med 200g färskost.
Fyll pajskalet med smeten och toppa med valfria bär, exempelvis vinbär.
Låt pajen vila i frysen minst 4 timmar före servering.

Underbart gott, lagom sött och härligt syrligt!

Ät väl!
/Sandra

4 kommentarer:

  1. Å vad gott det ser ut! Den ska jag prova att göra!

    SvaraRadera
  2. mums, den måste jag testa att göra nån gång ;)

    SvaraRadera
  3. Hej Sandra! Hoppas att du har ett bra sommarlov!(sommarjobb).Jag funderar på vilken lemoncurd du använder till denna paj? KRAM o PUSS =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag har det bra, har precis kommit till Småland efter en veckan med Joybells i Norrland. Jag använder köpt lemoncurd, märket Robertsson. Men jag tror det fungerar lika bra med en egen gjord. Tror Leila har recept på det :) Hoppas du mår bra och att du har en fin sommar, saknar dig! Kram

      Radera