10 maj 2012

Ett regn.

6339101514_b2aaa5b912_z_large

Blue_paperboats_rain_large
Bildkälla: Whe heart it (Klicka på bilden)

Det är vår och vår stad är grå av regn.
Kanske förväntas man klaga men jag väljer att istället vara positiv.
Igår regnande det hela dagen, verkligen hela dagen.
Det var som om någon kramade ur himlens moln 
för att vara alldeles säker på att varje liten droppe regn trillade ut.
Det tog sin tid.

Hur som helst, liksom väldigt många i vår stad tar jag mig fram på cykel.
Oavsett väder.
Jag vill inte hålla med om att det inte finns något dåligt väder utan bara dåliga kläder.
För det finns verkligt dåligt väder.
Regnställ och stövlar underlättar ju dock när det regnar.

Och nu till det fantastiska med detta regn.
Doften.
Som om definitionen av vår koncentrerades till en doft och löpte fri i staden.
Så fantastiskt hur allt det gröna och smått blommande släppte fri 
doften av längtan efter försommar och liv.

Nu kanske du tycker att jag är närmast provocerande positiv till ett grått vårväder.
Men jag överdriver faktiskt inte.
Igår kväll när jag cyklade hem i ösregn överaskade jag till och med mig själv med att fincykla.
Ni vet cykla i närmare promenadtempo för att verkligen njuta.
När syftet med cykelturen blir ett annat än själva förflytningen från en plats till en annan.

Nu har jag tjatat färdigt.
Det jag vill säga var egentligen bara hur regnet överaskade mig

Hoppas ni har en trevlig majdag!
/Sandra

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar