8 juni 2012

Sommarläsning




Hela året har jag sett fram emot att kunna läsa böcker utan
att känna att jag egentligen borde läsa skolböcker...
Därför blev jag så glad när jag gick till biblioteket igår och 
såg att de böcker som jag var ute efter länge fanns inne! 

Det bästa av allt- Rona Jaffa
Den publicerades första gången redan 1958 och handlar om fyra kvinnor 
som flyttar till New York för att göra karriär och hitta kärleken.
Recensenter skriver att den känns lika aktuell idag som den var då och
jämförs med nutidens "Sex and the city". 

God natt, finaste - Dorothy Koomson
Av samma författare som skrivit Min bästa väns dotter och
marshmallows till frukost, (som jag kan rekommendera varmt)
I Den här boken skriver hon om en kvinna som ska föda ett barn åt sina vänner. 
Men de lämnar henne i sticket, gravid, rädd och ensam. 

/Louise




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar