4 december 2012

Önskelistan


Bildkälla: Allt i Hemmet

Ett av Julens dilemman är för mig min kärlek till paket. 
Jag vill allt annat än bidra till att driva julen till att bli en konsumtionens högtid. Trots det väger inte alla mina motiv för julklappar tungt. Jag älskar att ge, på riktigt. Men jag tycker nästan lika mycket om att få. Men egentligen behöver jag ju inte det jag önskar mig. Har jag klarat mig fram till den 24 december borde jag ju överleva utan dessa prylar även de sista dagarna innan årets slut. Men ack så spännande det är. Men allt prassel och tissel och tassel. Vad fint det är med vacker inslagna paket under den barrande granen. Jag vet inte om det handlar om att jag inte riktit blivigt vuxen under julen ännu, eller om det helt enkelt är så att jag är svag för överraskningarJag önskar så att jag kunde göra något mer av av denna paketmani. Jag önskar att jag hade förstånd nog att önska mig en get i julklapp istället för de där kaffekopparna.

Det finns många bra organisationer som säljer goda julklappar. 
Vaccinpaket, fotbollar, blyertspennor, vätskeersättning, höns och getter, tält, cyklar och motorcyklar. Ja allt möjligt bra!

Bra presenter hittar ni bland annat här och här

/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar