2 januari 2013

En tillbakablick!

Inleder det nya året med en tillbakablick och summering av 2012!

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
En massa saker :) Bland annat har jag började träna på gym (!?) och vågar nu erkänna att jag gillar det. Jag fick, i olika sammanhang, möjligheten att utvecklas i rollen som ledare ännu mer. Jag agerade värdinna på ett väldans stort kalas och jag hade under hösten förmånen att få vara med i ett musikprojekt och samla in viktiga pengar till Cancerfonden och Ung Cancer.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, en av min barndomskompisar blev mamma. Känns märkligt att ens vänner börjar få barn, men underbart!

Dog någon som stod dig nära?

Ingen som stod mig nära, vilket jag är oerhört tacksam för.

Vilka länder besökte du?

Förutom en helg i Helsingfors, då vi såg fantastiska "Kristina från Duvemåla", har året spenderats i Sverige. Bästa semestern var helt klart veckan på Gotland :)

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Bättre struktur och disciplin i mina studier samt några extra mått tålamod. Mer tid till skapande och fikastunder med mina vänner.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
21 September då Louise och Samuel gifte sig.

Vad var din största framgång 2012?

Att jag lyckades läsa 50% extra under höstterminen trots heltidspraktik.

Största misstaget?
Stundvis, att jag valde att läsa 50% extra under höstterminen trots heltidspraktik :)

Bästa köpet?
Måste bli KitchenAiden!

Vad spenderade du mest pengar på?
Vi bytte bil, det kostade en del pengar.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Massor av saker gjorde mig glad; Bröllop och förlovningar, barn och kalas, vänner, familj och musik.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Lalehs underbara "Some die young".

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag tror jag varit gladare samtidigt som jag under hösten blivit varse det sköra i livet på ett nytt sätt.
Både gladare och ledsnare i jämförelse med tidigare år, men på annorlunda vis.

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag tagit tid att vara ute i naturen, gå långa promenader och njuta av det fina.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Tiden vid tv:n och datorn skulle absolut kunnat minimeras.

Blev du kär i år?
Jag fortsatte att vara kär :)

Favoritprogram på TV?
"Hela Sverige bakar" överaskade och blev snabbt en favorit. "Sveriges mästerkock" var och är fortfarande även det en favorit.

Bästa boken du läste i år?
Jag läster återigen trilogin om Gracelin O´Melly av Ann More. Fantastiskt bra!

Största musikaliska upptäckten?
Återupptäckte det jag redan viste, att "Kristna från Duvemåla" kan vara bland det vackraste som skrivits.

Något du önskade dig och fick?
Ja, både små och stora ting. Ett av de mer materialistiska var ju så klart min efterlängtade KitchenAid.

Något du önskade dig och inte fick?
En alldeles egen liten katt!

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Spenderade dagen med fina mannen. Åt ute och tog det lugnt.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Mer tid och möjlighet att umgås med familj och vänner.

Vad fick dig att må bra?
Erik och glädjen över att Louise och Samuel flyttade till vår gata.

Vilken kändis var du mest sugen på?

Jag har ju förälskat mig i Water for Elephants så.. Robert Pattinson.

Vem saknade du?

Jag saknar ofta min familj i Småland och Skåne. Och Mormor och Moster i Norrland.

De bästa nya människorna du träffade?
Under sommaren hade jag förmånen att jobba med en bunt härliga människor på läger i Mullsjö.
En del var nya bekantskaper, andra äldre. Oerhört fint gäng att få jobba med!

Mest stolt över?
Att få vara Eriks fru.

Högsta önskan just nu?
Att min familj och mina vänner ska få vara friska.

Gott nytt år!
/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar