15 september 2013

A simple hello.


En sak som jag ofta funderar över är alla människor man har runtomkring sig men som man egentligen inte känner.
Vår granne tillexempel, han som har så fin ordning i sin trädgård, gillar att grilla och tar cykeln till jobbet. Vem är han egentligen?
Eller killen som rastar sin Golden Retriever i parken mitt emot vår lägenhet. Vad tycker han om att göra om dagarna?
Vad heter den söta lilla damen som oavsett väder målmedvetet drar sin bärkasse på hjul till och från affären?
Och vilka historier bär mannen som varje morgon och kväll promenerar förbi vårt fönster på väg till stadens härbärge på?

Sådant tänker jag ofta på.
Och så känner jag ett litet stänk av vemod,
för tänk om jag bor granne med min bästa vän, utan att veta om det!

/Sandra 

2 kommentarer:

  1. Du är så söt <3 Ser fram emot att få träffa dig snart! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jag med :) Det sa verkligen bli roligt!

      Radera