3 januari 2014

Att se tillbaka!


Inleder det nya året med en liten tillbakablick och summering av 2013!


Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Jag ägnande närmare 15 veckor åt att skriva uppsats tillsammans med fina Emmelie. En uppsats som vi inte bara rodde i hamn utan som dessutom belönades med stipendium och för mig väckte ett ännu större intresse för äldrefrågor inom socialt arbete.

Vad var din största framgång 2013?
Jo men de va nog ändå den där uppsatsen, och det faktum att jag i princip är i hamn med utbildningen.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Många saker gjorde mig glad! Framförallt det faktum att jag fått vara tillsammans med Erik i över sju år nu!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?

"Gröna små äpplen" för att den passar så bra och "Bäckhemsvisan" för att den har något i sig som slår ann den där tragiskt vackra nerven i hjärtat.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var mer ledsen tror jag. 

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag tagit mer tid till att läsa och gå alla de där promenaderna jag tjatar om.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Precis som förre året önskar jag att jag ägnat mindre tid vid datorn och tv:n.

Bästa boken du läste i år?

Årets sista dagar sträckläste jag Fredrik Backmans "En man som heter Ove". Jag skrattade högt flera gånger, någon som sällan händer när jag läser hur roliga böckerna än må vara, och så grät jag. Otroligt vacker bok.  

Största musikaliska upptäckten?
Filmatiseringen av "Monica Z" bjöd väldans vackra tolkningar av musik som redan upptäckts men nu tog sig annan skepnad.  

Vad fick dig att må bra?
Erik, min familj och fina vänner!

Vem saknade du?

Jag saknar min älskade mormor!

Mest stolt över?
Att få vara Eriks fru!

Högsta önskan just nu?

Att 2014 får bli ett bra år! Att mina nära får må bra och att det som ligger framför ska vara ljust!

Gott nytt år!

/Sandra

1 kommentar: