6 juni 2015

Sommarlistan

Bryter tystnaden med en lista inför sommaren.
Inspirerad av Sandra och Clara.


Mina planer för sommaren
Vila! Äntligen finna ro till att läsa, skriva och baka.
Umgås med min allra käraste vän, resa till våra absoluta favoritplatser och bara vara.

Bästa sommarstället
Mitt älskade Småland och skogen! Det är något visst med luften och lugnet där.
Det låter antagligen extremt klyschigt, men det är sanning.
Och så klart Ångermanland, Härnösand kommer alltid vara min sommarstad. 



Favoritsommarblomman
Omöjligt att välja en. Blommor tillhör det jag älskar allra mest med sommaren.
Att så, plantera, plocka, vattna eller bara vila händerna i jord.
Allt samman hör till det bästa jag vet.



Här badar jag helst
I sjön i skogen, på kvällen när det är helt tomt på folk och vattnet ligger spegelblankt. 

Det ser jag mest fram emot 
En vecka på Gotland tillsammans med Erik, äntligen! Vi planerar att strosa i Visby, 
dricka kaffe, sova, skriva musik, äta gott och bara vara!


Det här lyssnar jag på i sommar
Sommar i P1, alltid!

Favoritsommardoft
Doften efter ett rejält sommarregn. Det får liksom alla dofter att explodera.
Jag älskar att cykla i vårt bostadsområde efter ett regn,
luften liksom andas av syren och alla andra trädgårdsblommor.
Underbart!


Den ultimata sommardagen
En dag med honom!


/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar