6 mars 2012

nejlika.




Vill man ha en snittblomma som varar länge är nejlikor verkligen att rekommendera.
Jag köpte mig en bunt för över två veckor sedan
och den har fortfarande knoppar som väntar på att blommat ut.
Eftersom en stjälk bär flera blommor får man mycket blommor för en liten peng.
Just nu bor vita nejlikor lite varstans i lägenheten.
En del tillsammans och här och där en stjälk var för sig i småvaser.
En liten blomma som råkade ramla av flyter fint i en av Marimekkoskålarna i klarglas.

Vita nejlikor är enligt tradition en begravningsblomma,
men jag tycker absolut att man kan använda den även vid andra tillfällen.
Jag  hade stora vita nejlikor i min brudbukett till exempel,
och det var sannerligen en glad dag!
Ja nejlikor passar både till glädjetårar och sorgetårar,
och  så till vardags såklart!

/Sandra 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar